پایگاه تخصصی موبایل bymobil

پایگاه تخصصی موبایل bymobil

ماآمده ایم ومیرویم تابرسانیم تا باآفریدن وساختن خویش ودیگران,فرداها رابسازیم.
پایگاه تخصصی موبایل bymobil

پایگاه تخصصی موبایل bymobil

ماآمده ایم ومیرویم تابرسانیم تا باآفریدن وساختن خویش ودیگران,فرداها رابسازیم.

ایرانسل 110 دارد

ایرانسل 110 دارد


در پی انتشار خبری در «تابناک» درباره عدم امکان شماره‌گیری تلفن‌های اضطراری سه‌رقمی توسط مشترکان ایرانسل، روابط عمومی این شرکت با ارسال توضیحاتی نوشت: احتراما به استحضار میرساند کدهای خدماتی از جمله شماره‌های 110 (نیروی انتظامی)، 115 (اورژانس) درشبکه تلفن همراه ایرانسل برای تمامی نقاط کشور تعریف شده اند، اما از آنجایی که مسیردهی و پاسخگویی به شماره‌های فوق براساس تصمیمات دارندگان کدهای خدماتی بعضاً براساس محدوده شهرستان، استان و یا منطقه بندی خاص و یا به صورت کشوری انتخاب میشود، لذا بمنظور اجتناب از تداخل، سازمانهای متولی هر کد، شماره‌های تلفن ثابتی را بعنوان شماره پاسخ دهنده متناسب با منطقه بندی مورد نظر خود معرفی می نمایند تا ارتباط کد خدماتی به آن شماره‌ها از طرف شبکه ایرانسل مسیردهی شود. ضمن آنکه در شبکه ایرانسل برقرای ارتباط با شماره‌های خدماتی اضطراری سه رقمی شامل 110، 115، 125، 113 و 112رایگان بوده و هزینه‌ای برای مشترکین در بر ندارد.

لازم به ذکر است که این شماره‌ها تنها کاربرد شناسائی در داخل شبکه را دارند و بمنظور تعیین محدوده سرویس دهی از آنها استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای برقراری تماس مشترکی که در بین بزرگراه تهران ـ قم در حال حرکت است و در بین راه نیاز به برقراری تماس با پلیس 110 و یا مرکز اورژانس 115 را دارد، قبلاً مرز فیزیکی سرویس دهی پلیس 110 و اورژانس تهران با مراکز پلیس 110 و اورژانس قم توسط سازمانهای ذیربط مشخص و به ایرانسل اعلام شده تا بر اساس آن شبکه هوشمند ایرانسل بتواند با تعریف و تصمیم قبلی، درخواست برقراری تماس را به شهر و مقصد مورد نظر نزدیکتر، (به تهران و یا قم) هدایت و مسیر دهی نماید.

شایان ذکر است که مسیردهی درست تماس‌های به مقصد کدهای خدماتی، نیازمند همکاری سازمان‌های دارای کدهای خدماتی از جمله مراکز نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و همچنین شرکت‌های مخابرات استانی میباشد. ایرانسل از کلیه سازمان‌هایی که دارای کدهای خدماتی مستقل میباشند دعوت نموده تا به منظور ساماندهی و تسهیل در برقراری ارتباط مشترکین با کدهای خدماتی، نسبت به ارائه شماره‌های معادل براساس هر کد خدماتی و با مشخص کردن منطقه جغرافیای تحت پوشش سرویس اقدام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.