پایگاه تخصصی موبایل bymobil

پایگاه تخصصی موبایل bymobil

ماآمده ایم ومیرویم تابرسانیم تا باآفریدن وساختن خویش ودیگران,فرداها رابسازیم.
پایگاه تخصصی موبایل bymobil

پایگاه تخصصی موبایل bymobil

ماآمده ایم ومیرویم تابرسانیم تا باآفریدن وساختن خویش ودیگران,فرداها رابسازیم.

آموزه‌های کسب و کار از روندهای مدرن ارتباطی

شهرام شریف - اپراتورهای تلفن همراه، امروزه شریک نوآوری شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به شمار می‌روند. در کمتر رویداد و معرفی محصولی است که نامی از اپراتورهای مخابراتی به میان نیاید و به نوعی سطح آمادگی دیجیتالی هر جامعه را در توان اپراتورهای موجود در آن باید جست و جو کرد.

رشد روز افزون ضریب نفوذ تلفن همراه و افزایش تنوع و کیفیت محصولات مخابراتی در پنج سال اخیر بی‌شک مدیون رقابتی شدن بازار تلفن همراه و حضور اپراتورهای متعدد در این عرصه بوده است. با این حال روند سریع رشد تکنولوژی در تولید گوشی‌های هوشمند پرقابلیت و رشد نیازهای جامعه جوان ایرانی قطعا صنعت مخابرات ایران و بازیگران اصلی آن یعنی اپراتورها را مجبور به اتخاذ استراتژی‌های توسعه‌طلبانه می‌کند.
در کمتر از هفت سالی که از حضور ایرانسل در بازار ایران می‌گذرد، هم در گستر‌ه‌ی داخل کشور و هم در روندهای جهانی، اتفاقات متعددی رخ داده که این اپراتور را مجبور به اتخاذ روش‌های تطابقی و بهره‌گیری از خدمات مدرن و متنوع کرده است.
وابستگی روزافزون مشترکان به اینترنت و سرویس‌های تحت وب و رقابت تنگاتنگ سرویس‌های اینترنتی با خدمات اپراتوری، همواره یک نقطه ریسک برای همه اپراتورهای جهان به شمار می‌آمده، اما نگاهی به انبوه سرویس‌ها و خدماتی که ایرانسل چه در بخش مشترکان و چه در بخش مشتریان بزرگ ارایه می‌دهد، می‌تواند نمایانگر تلاش ایرانسل برای گسترش سریع دامنه‌ی محصولات و خدمات خود - حداقل پیش از فراگیری بخش عمده‌ای از سرویس‌های مشابه در اینترنت - باشد.
اما باید به یک نکته توجه داشت که اگر نهاد​ ​مقررات‌گذار کشور به عنوان حافظ فضای رقابتی نتواند فرصت لازم را در زمان مناسب برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز جهان به بازیگران این عرصه اعطا کند، عملا عقب‌ماندگی توامانی را در بین اپراتورها و به دنبال آن در جامعه شاهد خواهیم بود.​
   
آنچه در زمینه بهره‌گیری از ارتباطات نسل سوم تلفن همراه در ایران رخ داده مثال این موضوع است و شکی نیست اجازه دادن به اپراتورهای دیگر برای ارایه نسل سوم تلفن همراه ( که البته در کشورهای پیشرفته در حال گذار به نسل چهارم است) فرصت مغتنمی برای توسعه همه جانبه خدمات متعدد مبتنی بر ایتنرنت در ایران است.
​زندگی دیجیتالی که اینک پیرامون ما را فرا گرفته سبک زندگی مردم را تغییر داده است​، از سفارش‌های اینترنتی گرفته تا خدمات بانکداری مبتنی بر موبایل و استفاده بسیط از خدمات مبتنی بر مکان حالا هر مشترک یا کاربر اینترنت را در ارتباط متفاوتی با جامعه و خانواده خود قرار داده است.
ارتباطات همچنین بازارهای جدیدی را در حوزه خدمات B2B، بانکداری همراه، دفتر کار همراه و ... بوجود آورده که تاثیرات خود را در فضای تجارت گذاشته‌اند.
آنچه از ایرانسل برای من به عنوان یک روزنامه نگار، جذاب است تنوع خدمات فراتر از حوزه‌های سنتی درآمدزایی - مثل مکالمه - است. بسیاری از مدل‌هایی که این اپراتور برای درآمدزایی و تنوع بخشی به محصولات خود راه‌اندازی کرده شباهت‌هایی به مدل‌های اینترنتی یا سا​یت​​ها و سرویس‌های تحت وب دارند. بسیاری از آن‌ها ممکن است درآینده موفقیتی در درآمدزایی به دست نیاورند اما سبد محصولی متنوعی را ایجاد کرده‌اند. به جز این، نگرش پویا به کسب و کار و پویش برای ایجاد ارزش افزوده از سرویس‌های فعلی، آموزه‌هایی را برای هر مدل کسب و کار دیگر دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.