پایگاه تخصصی موبایل bymobil

پایگاه تخصصی موبایل bymobil

ماآمده ایم ومیرویم تابرسانیم تا باآفریدن وساختن خویش ودیگران,فرداها رابسازیم.
پایگاه تخصصی موبایل bymobil

پایگاه تخصصی موبایل bymobil

ماآمده ایم ومیرویم تابرسانیم تا باآفریدن وساختن خویش ودیگران,فرداها رابسازیم.

سیستم‌عامل گوشی‌های Xperia به‌روز شد.

مرکز Sony Mobile به عنوان واحد اصلی تولیدکننده تلفن‌های همراه سونی اعلام کرد که سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند Xperia Z1 و Xperia Z Ultra به‌روز می‌کند.
در این اقدام علاوه بر اینکه پایداری و قابلیت‌های اجرایی گوشی‌های سونی افزایش میابد، برای مدل Xperia Z1 ابزار Smart Social Camera به طور کامل عوض می‌شود. بنابراین ابزار Xperia Camera که در هنگام تصویربرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد با سرعت بالاتر کار می‌کند و با تغییر در الگوریتم دوربین موجب می‌شود کاربران قابلیت‌های بیشتری هنگام تصویربرداری در اختیار داشته باشند.
برای گوشی هوشمند Xperia Z Ultra شرکت سونی قابلیت‌های نمایشگر لمسی را ارتقا داده است تا به هنگام استفاده همزمان از دو انگشت یا همچنین استفاده از قلم‌های هوشمند برای نوشتن و طراحی، کاربران گزینه‌های بیشتری پیش‌رو داشته باشد و مشکلی احساس نکند.
این نرم‌افزارهای به‌روز رسان برای هر دو گوشی هوشمند یاد شده سیستم نمایشگر را از نو کالیبره می‌کنند و این اطمینان را برقرار می‌سازند که تصاویر در آن به صورت شفاف و واضح به نمایش درمی‌آیند.
گفته شده است که با این به‌روز رسانی میزان مصرف باتری در دو گوشی سونی کاهش میابد و سرعت پردازش اطلاعات در این محصولات بیشتر می‌شود.

Galaxy S5 سامسونگ دنیای پردازنده‌های موبایلی را متحول می‌کند.

یکی از رسانه‌های کره‌ای گزارش داد که شرکت سامسونگ از هم اکنون پردازنده مرکزی بهترین گوشی هوشمند بعدی خود یعنی Galaxy S5 را تولید کرده است و قصد دارد آن را به عنوان پرقدرت‌ترین محصول در بازار جهانی وارد بازار کند.
این طور که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند، مدل بعدی سری گوشی های هوشمند Galaxy S سامسونگ به پردازنده مرکزی Exynos 6 CPU مبتنی بر فناوری 14 نانومتری و ساختار 64 بیتی مجهز می‌شود.
مدل بعدی پردازنده Exynos CPU سامسونگ علاوه بر آنکه مبتنی بر ساختار 64 بیتی تولید می‌شود، هشت هسته پردازشگر big.LITTLE ساخت شرکت ARM را مبتنی بر فناوری Cortex-A53/A57 در خود جا داده است. این پردازنده به گونه‌ای ساخته شده است که نسبت به پردازنده کنونی Exynos 5420 تا 50 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.
اگر گزارش منتشر شده درست باشد، شرکت سامسونگ با عرضه گوشی هوشمند Galaxy S5 بزرگترین تحول را در سری پردازنده‌های موبایلی Exynos ایجاد خواهد کرد.
پردازنده‌های موبایلی کنونی مبتنی بر فناوری 28 نانومتری ساخته می‌شوند و این در حالی است که شایعات قبلی حاکی از آن بود که سامسونگ در حال ساخت پردازنده 20 نانومتری است. اما آخرین گزارش منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد که این شرکت کره‌ای محصول جدید خود را مبتنی بر فناوری 14 نانومتری می‌سازد.

سامسونگ بازهم گوشی با نمایشگر منحنی می‌سازد.

شرکت سامسونگ که چندی پیش نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر لمسی منحنی را وارد بازار کرد، هم‌اکنون قصد دارد محصول دیگری را با نمایشگر منحنی و به صورت تاشو روانه بازار کند.
این شرکت کره‌ای از گسترش طرح تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر منحنی خبر داده است تا در بازار کنونی که بیشتر شرکت‌ها به فکر تولید گوشی‌های تخت هستند، بتواند محصولات متفاوتی را به دست کاربران جهانی برساند.
  گوشی هوشمند جدیدی که سامسونگ تولید آن را آغاز کرده است در این شرکت با نام SM-W2014 شناخته می‌شود و "مرکز صدور گواهینامه تجهیزات ارتباطی چین"(Tenna) مجوز عرضه این محصول در کشور یاد شده را صادر کرده است.
منابع آگاه گزارش دادند که این محصول پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای Snapdragon 800 دارد که هر هسته پردازشگر آن با توان 2.3 گیگاهرتز کار می‌کند و از دیگر قابلیت‌های به کار رفته در این محصول می‌توان به رم 2 گیگابایتی، دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم 2 مگاپیکسلی مخصوص برقراری تماس‌های تصویری اشاره کرد.
این گوشی هوشمند تاشو نمایشگر لمسی 3.6 اینچی از نوع AMOLED دارد و روی آن سیستم‌عامل اندروید نصب شده است.

همراه اول: اضافه دریافت ۸ماهه آوای انتظار بازگردانده می‌شود.

همراه اول اعلام کرد ما به التفاوت پرداختی مشترکین همراه اول درخصوص سرویس آوای انتظار، به ایشان بازگردانده می شود.

شرکت ارتباطات سیارایران اعلام کرد: بدنبال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع کاهش تعرفه سرویس آوای انتظار اپراتورها از ۵۰۰۰ ریال به ۳۰۰۰ ریال، همراه اول مبالغ دریافتی ما به التفاوت این دو نرخ در بازه زمانی ۱۶ آبان ۹۱ تا ۱۹ تیر ۹۲ را به مشترکین خود باز می گرداند.
براساس این گزارش، مبالغ مابه التفاوت ازابتدای آبانماه سال جاری برای مشترکین اعتباری بصورت شارژ بستانکاری و برای مشترکین دائمی بصورت اعمال بستانکاری در دوره چهارم صورتحساب امسال اعمال می شود.
همچنین این موضوع از طریق پیامک به اطلاع مشترکین شامل طرح خواهد رسید.
این در حالی است که چهاردهم مهرماه، ایرانسل اعلام کرده بود "مابه التفاوت تعرفه زمستان آهنگ پیشواز ایرانسل به حساب مشترکین واریز شده است".
مدیر کل بازار یابی ایرانسل چهاردهم مهرماه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفته بود: 3 میلیارد تومان اضافه دریافتی آهنگ پیشواز ایرانسل به حساب مشترکان برگردانده شد.
به گفته باقر صمدی، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش از قیمت از 500تومان به 300 تومان در مهر ماه سال 91 تصویب و ابلاغ شد در همان زمان برای ماههای مهر، آبان و آذر تمام تعرفه های پیشواز ایرانسل نه تنها 300 تومان بلکه کمتر از تعرفه مصوب به مبلغ 250 تومان بود و ایرانسل به عنوان اولین اپراتوری است که این مصوبه را اجرا کرد.
وی ادامه داده بود: اضافه دریافتی ایرانسل از مشترکان فقط در فصل زمستان بود و تمامی مشترکین که در آن زمان، اضافه دریافت از آنها صورت گرفته ما به التفاوت به حساب آنها برگشت داده شده است.
به گفته وی از طریق SMS تمامی مشترکین که از آنها اضافه دریافتی صورت گرفته اطلاع رسانی شده و این اضافه دریافتی برای سیم کارت های اعتباری شارژ و سیم کارت دائمی بستانکاری در قبض مهر ماه صادر خواهد شد.

مخابرات: قبوض همراه اول با تعرفه سابق هفته آینده صادر می‌شوند.

بنابر اعلام معاون شرکت مخابرات ایران، قبوض همراه اول در هفته آینده با تعرفه سابق شهری هر دقیقه ۴۴.۷ تومان، بین شهری ۷۶ تومان بعلاوه دو پالس هزینه جابه‌جایی صادر خواهد شد.

به گزارش فارس، سرانجام بلاتکلیفی سه ماهه قبوض مشترکان همراه اول به پایان رسید.
براساس تصمیم هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران مقرر شده تا تعرفه‌های تلفن همراه در ماه مرداد، شهریور و مهر براساس تعرفه‌های سابق محاسبه شود.
به این ترتیب بنابر اعلام معاون شرکت مخابرات ایران تا هفته آینده قبوض مشترکان همراه اول با تعرفه 44 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه شهری، 76 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه بین‌شهری و 2 پالس هزینه جابه‌جایی محاسبه خواهد شد.
   
داوود زارعیان گفت: هزینه هر پالس تلفن ثابت از ۵.۱تومان به ۵.۸تومان افزایش یافت.
طرح شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)‌ برای فلت (یکسان)‌ کردن شبکه همراه اول با تعرفه 599 ریال از دستور کار خارج می‌شود.
به گزارش فارس، دولت دهم در اواخر کار خود مصوبه‌ای داشت که براساس آن همراه اول شبکه خود را مانند ایرانسل و رایتل یکسان کرد.
دولت یازدهم در نخستین اقدام خود این مصوبه دولت پیشین را لغو کرد و به همراه اول دستور بازگشت به تعرفه شهری و بین‌شهری ابلاغ کرد.
از مردادماه امسال تاکنون همراه اول به دلیل این اختلاف نظر قبوض خود را صادر نکرده بود که اکنون با بازگشت همراه اول به حالت سابق این مشکل برطرف شده است.